We begrijpen dat het voor u waarschijnlijk niet makkelijk is om te praten over uw financiële situatie. Daarom is het goed om te weten dat u contact heeft met een gespecialiseerde medewerker van Syntrus Achmea Hypotheken. Onze medewerker helpt u bij het vinden van een haalbare oplossing.
Hulp in een moeilijke tijd
Allereerst bieden we u een luisterend oor. Hoe komt het dat u de hypotheek niet meer kunt betalen? We oordelen niet. We leven ons in uw situatie in.Alles op een rijtje
We helpen u bij het in kaart brengen van uw financiële situatie. Daarbij gebruiken we een ‘inkomsten/uitgaven-formulier’. Vindt u het lastig om dat in te vullen? Dan krijgt u daar hulp bij.De beste oplossing
Samen met u bekijken we hoe u de betalingsachterstand kunt inlopen. Welke oplossingen zijn er? Wat past het beste bij uw situatie? Samen komen we eruit.Goede afspraken
Hebben we een oplossing gevonden? Dan maken we daarover afspraken. En we houden contact. Zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.Test hoe financieel fit u bent
In de test van Geldfit beantwoordt u een paar vragen. Daarna ziet u hoe ‘geldfit’ u bent. En waar u terecht kunt voor advies en hulp. Ook het Nibud kan u op weg helpen, met de ‘FinanciëleGezondheidsCheck’.
Ontdek waar uw geld blijft
Het Nibud Persoonlijk Budgetadvies laat zien waar uw geld blijft. U krijgt tips voor betere geldkeuzes. En u ziet hoe u kunt bezuinigen.
Maak betaalafspraken
Op de website van zelfjeschuldenregelen ziet u hoe u een realistisch aflosplan maakt voor uw schulden. Inclusief een praktisch stappenplan en handige voorbeeldbrieven. Heeft u juridische hulp nodig? Die biedt het Juridisch Loket.
Breng orde in uw administratie
Humanitas en Schuldhulpmaatje helpen bij het ordenen van uw administratie. Een vrijwilliger komt daarvoor bij u thuis.
Krijg duidelijkheid over toeslagen
Als uw persoonlijke situatie verandert, heeft u mogelijk recht op zorgtoeslag of een andere toeslag. Misschien komt u ook in een lagere belastingschijf terecht. Op de website van de Belastingdienst vindt u informatie over wat de verandering van uw financiële situatie kan betekenen.
Schakel schuldhulp in
Als financiële problemen steeds groter worden, biedt uw gemeente hulp. Bel uw gemeente en vraag naar schuldhulpverlening. Of bel gratis de Nederlandse schuldhulproute 0800-8115.
U vindt uw betalingsachterstand in Mijn Leninginzicht. U kunt het ook aan ons vragen. Telefonisch: 020 606 5512 of met een e-mail: debiteurenbeheer@syntrusachmea.nl