In deze situaties betaalt u geen kosten voor het aflossen:
Is een van deze situaties van toepassing? > Ga direct door naar stap 2.
In de volgende situaties betaalt u geen kosten, maar regelt u uw aflossing niet zelf:
Is geen van bovenstaande situaties van toepassing?
Mogelijk betaalt u een vergoeding voor het aflossen. De vergoeding is afhankelijk van de huidige renteafspraken die we met u hebben en de actuele rentestand. Ons renteverlies is het uitgangspunt voor de berekening van de vergoeding. Dat is het verschil tussen:
* Bieden we die rentevastperiode niet aan? Dan vergelijken we de rentes van de eerstvolgende kortere en de eerstvolgende langere rentevastperiode die we aanbieden. We kiezen de hoogste van die twee. Dat is voor u het meest gunstig.
Neem contact met ons op voor het berekenen van de vergoeding. Twijfelt u of extra aflossen gunstig is voor u? Vraag uw hypotheekadviseur om advies.
Wilt u meer dan €50.000 aflossen?
De standaard betaallimiet van iDEAL is € 50.000. Wilt u een hoger bedrag aflossen? U kunt uw aflossing opsplitsen in bedragen lager dan € 50.000 en in meerdere keren aflossen. U kunt pas opnieuw aflossen als de eerdere aflossing is verwerkt. Dit kan een paar dagen duren.
Let op: de betaallimiet van uw bank kan lager zijn dan het bedrag dat u wilt betalen. Controleer daarom uw betaallimiet en stel deze indien nodig bij.
U heeft een brief van ons ontvangen. Daarin vindt u een registratiecode en uitleg hoe u kunt inloggen op Mijn Leninginzicht.
Heeft u een brief van ons ontvangen met de registratiecode, maar bent u deze kwijt? U kunt in Mijn Leninginzicht zelf een nieuwe registratiecode aanvragen. Klik op de knop ‘Registreren’ en kies bij ‘Ik heb een registratiecode’ voor ‘Nee'. U ontvangt uw nieuwe registratiecode per post. Dit kan enkele dagen duren.
Extra aflossen kan fiscale en andere financiële gevolgen hebben. We willen graag dat u hiervan op de hoogte bent. Uw adviseur kan u hierbij helpen. Hij weet ook hoeveel u elk jaar zonder vergoeding mag aflossen.