Het overlijden van een dierbare heeft een grote impact. Naast het dragen van het verlies moet er ook veel geregeld worden. Wij helpen u graag verder met alle vragen over de hypotheek
Laat ons weten wie er is overleden. Dan kunnen wij de zaken voor u gaan regelen. U meldt een overlijden op de volgende manieren bij ons:
Persoonlijk contact | Online doorgeven | Via Mijn Leninginzicht | |
Bel ons: 020 606 58 58 |
Geef een overlijden online aan ons door | Geef het overlijden aan ons door in Mijn Leninginzicht. |
Nadat wij de melding van overlijden hebben ontvangen, sturen wij u een brief met een overzicht. In dit overzicht leest u welke documenten wij nodig hebben en wat er verder telefonisch is besproken.
De hypotheek eindigt niet automatisch na een overlijden. Voor het beƫindigen of voortzetten van de hypotheek nemen wij altijd eerst contact met de erfgenaam op. Weet u nog niet wat u met de hypotheek wilt? Neemt u dan contact op met uw hypotheekadviseur.
Welke documenten heeft u nodig?
U heeft in alle gevallen een akte van overlijden nodig. Per situatie hebben wij andere documenten nodig. Aanvullend kunnen wij u nog vragen om:
Wij vragen de verzekeraar de polis uit te keren aan ons. Mogelijk vraagt de verzekeraar u nog om extra informatie aan te leveren.
Misschien heeft u een andere bestemming voor de uitkering van de verzekering. Laat het ons weten, dan bekijken we samen met u de mogelijkheden.
Hebben wij alle informatie gekregen? Dan gaan we meteen voor u aan de slag om de hypotheek aan te passen. U ontvangt van ons een bericht met de bevestiging.
Uw hypotheekadviseur kan u ook advies geven over de mogelijkheden om de hypotheek aan te passen. Daarnaast kan uw adviseur u het regelwerk uit handen nemen.
Heeft u (nog) geen hypotheekadviseur? Vind een adviseur bij u in de buurt.